Now Reading
E.P. Review: Bree Runway – 2000AND4EVA

E.P. Review: Bree Runway – 2000AND4EVA

Nu trebuie să ai cunoștințe muzicale pentru a-ți da seama când un proiect sună bine, deși nu se rezumă doar la un gen muzical. Pentru a realiza un astfel de proiect trebuie să ai acea abilitate de a combina, într-un mod natural, ritmuri și instrumentale ca să nu sune a ceva ce ai auzi într-o reclamă prost făcută, ci a ceva ce ai asculta în mașină din propria inițiativă. Din moment ce scena muzicală din State s-a omogenizat puțin, creându-se diferite combinații între muzica rap, cea pop și reggaeton, este nevoie de ceva nou, de ceva mai diferit, iar acel ceva poate fi găsit dacă ne uităm puțin și la scena muzicală din țările europene.

Bree Runway este una din cele mai noi și fresh cântărețe din Marea Britanie. Cu un accent melodios, aceasta este una din cele mai versatile cântărețe, care deși pe hârtie este rapperiță, nu ezită niciodată să își folosească vocea care a primit adesea feedback foarte bun din partea publicului. Aceasta a avut un debut decent, cu E.P.-ul ”Be Runway”, în 2019, fiind recunoscută de artiști mai mari precum Brooke Candy sau Doja Cat, dar primul său proiect muzical a fost doar încălzirea pentru cântăreața britanică, pe numele său real Brenda.

Suntem obișnuiți ca artiștii (mai puțin rapperii) să ia o pauză de cel puțin un an între proiecte, iar anul 2020, fiind un an mai special, a făcut ca foarte mulți artiști să ezite să lanseze ceva, din pricina faptului că nu exista posibilitatea organizării unui turneu de promovare a proiectelor, pe lângă situațiile financiare mai delicate cu care ne-am confruntat toți, de altfel. Dar nimic nu a împiedicat-o pe Bree Runway să continue să meargă pe ruta spre succes și să lanseze un nou proiect, numit ”2000AND4EVA”, la finalul lui 2020, un E.P. plin de melodii foarte interesante care au ca scop să ne aducă puțin aminte de cum era R’n’B-ul la începutul anilor ’00.

Imediat după lansarea primelor melodii de pe ”2000AND4EVA”, Bree Runway era peste tot pe rețelele sociale, în special pe Twitter. Toată lumea era curioasă să afle cine e această tipă care pare a fi sora mai mica și mai rebelă a lui Missy Elliott. În momentul în care a fost lansat, cel de-al doilea proiect al lui Bree Runway a primit mai multe distincții, NME, una din cele mai importante reviste de muzică, acordându-i 4 stele. Din moment ce a prins foarte bine la public și a determinat-o și pe Missy Elliott să colaboreze cu ea, am decis să analizez proiectul, piesă cu piesă, pentru a vedea care este potențialul acestuia.

Proiectul are o introducere puternică, prin melodia ”APESHIT”, una din piesele care i-au adus mai multă notorietate Brendei. Melodia pare a fi compusă din două părți distincte, refrenul este bazat pe sintetizator, iar mai apoi instrumentalul se bazează pe chitară, urmând ca sintetizatorul să revină și să preia finalul. Piesa este un tribut adus lui Missy Elliott, deoarece există referințe la melodiile pe care le lansa Missy în primii ei ani de carieră. De asemenea, videoclipul are anumite secvențe care seamănă cu videoclipurile lui Missy, mai ales prin ținută și coregrafie. Totodată melodia este un tribut comunității alternative. Este genul de piesă care te face să dansezi instant și care te prinde foarte ușor având și influențe afro-beat.

”Little Nokia”, cea de-a doua melodie pune accentul pe partea punk a proiectului, incluzând atât în instrumental, cât și în videoclip, elemente retro. Bree Runway păstrează nivelul energic cu care a început proiectul și îl conturează prin această melodie care vorbește despre independența femeilor și obsesia anumitor bărbați pentru one night stands. ”Little Nokia” este o metaforă prin care Brenda încearcă să indice faptul că bărbații care încearcă să se folosească de ea nu au posibilitatea financiară de a folosi decât branduri ieftine sau învechite, cum este Nokia. De asemenea, compară creativitatea ei cu cea a lui Britney Spears și Miley Cyrus, ceea ce înseamnă că spre deosebire de bărbații care folosesc Nokia, ea este la un alt nivel. Melodia a prins atât de bine la public încât Rico Nasty, una din cele mai urmărite rapperițe ale noii generații, a făcut un remix al piesei, inclusă ca un bonus la finalul E.P.-ului. Videoclipul este original și are o estetică punk.

A treia piesă, intitulată ”ATM”, este o colaborare cu Missy Elliott. Este un lucru impresionant să obții o colaborare cu artistul tău preferat, în calitate de debutant, într-un timp atât de scurt. Piesa este încadrată în genul rap și este menită să urce cât mai sus în top-uri prin sound-ul său comercial. ”ATM” are la bază o temă adesea întâlnită în melodiile hip-hop: modul în care personajele principale (Bree și Missy) fac foarte mulți bani. Piesa are un limbaj extravagant și este plină de metafore creative. Videoclipul aduce aminte de videoclipul piesei ”Lady Marmalade”, turnat parcă la Moulin Rouge.

Următoarea piesă, intitulată ”Damn Daniel”, este o colaborare cu artista Yung Babe Tate. Melodia vorbește despre un băiat cu un nume foarte comun, Daniel, care o înșală pe Bree cu Tate și invers, iar acestea se unesc pentru a-l demasca. Titlul melodiei face referire la meme-ul care devenit viral pe Facebook și Youtube. Deși ambele artiste livrează un flow unic, această melodie pare să fie cea mai slabă melodie de pe E.P., deoarece versurile nu sunt foarte relatabile și par a fi greu de înțeles. Mai mult decât atât, melodia nu este la fel de captivantă precum restul melodiilor, iar videoclipul a fost improvizat, făcut în carantină, bazându-se pe un fundal verde.

See Also

”Rolls Royce” și ”Gucci” sunt două melodii din categoria R’n’B care oferă acel vibe al anilor 2000. Ambele melodii au aceeași temă, din punct de vedere al mesajului, și se referă la faptul că Bree Runway aspiră la lucruri de calitate. Ea practic se compară cu aceste două branduri, lăsând să se interpreteze faptul că muzica ei este calitativă. ”Rolls Royce” este o piesă mai relaxantă, genul acela de melodie pe care o asculți în mașină cu prietenii. ”Gucci” este o melodie mai energică, dansantă, o colaborare cu Maliibu Miitch. Cea din urmă piesă a fost atât de apreciată, încât Bree Runway a lansat nu doar videoclipul oficial al cântecului, ci și un videoclip cu coregrafia, unde și-a pus în evidență talentul actoricesc.

”4 Nicole Thea and Baby Reign” este cea mai emoționantă piesă a proiectului și este un tribut adus dansatoarei și vloggeriței Nicole Thea, care a murit într-un accident în timp ce era însărcinată cu copilul ei pe nume Reign, la vârsta de 24 de ani. Piesa vine ca un moment de reculegere pentru cei doi și reprezintă o mică pauză de la energia produsă de melodiile anterioare. Cu toate acestea, proiectul se termină cu un freestyle, ”No Sir”, prin care Bree Runway își arată abilitățile de rapper. Melodia este menită să ridice puțin stima de sine a oricărui ascultător, deși pare a fi o piesă făcută pentru amuzament.

În concluzie, Bree Runway este într-adevăr una din cele mai interesante artiste pe care trebuie să le urmărim în anii ce urmează. Este o persoană creativă, care pare că devine din ce în ce mai bună cu fiecare proiect pe care îl lansează. Foarte multe persoane pe Twitter au spus că dacă nu ești încă fan Bree Runway, nu știi ce ratezi și din punctul meu de vedere au dreptate, Bree Runway este un artist care nu ar trebui ignorat.

Poți asculta proiectul cap-coadă pe Spotify, Apple Music sau pe Youtube.

What's Your Reaction?
Excited