Now Reading
3 MOTIVE CU… RAREȘ ANDRICI

3 MOTIVE CU… RAREȘ ANDRICI

Pe Rareș Andrici îl știu de mult și mereu m-a intrigat cu inteligența și modul în care vede el aspectele, problemele, cotidianul în sine.

L-am văzut recent în noua premieră a Teatrului Nottara, “Capcană mortală“, care este un must see și o invitație la gândire, pentru că da, spectacolele de teatru sunt făcute să îți pună și mintea la contribuție, nu doar să te bucure sau să te amuze. Am redescoperit în Rareș Andrici, o dată cu acest nou spectacol, imense valențe artistice de deslușit, de remarcat, de explorat.

Azi îl aducem în prim-plan în cadrul unui nou interviu interactiv după conceptul 3 Motive, în care ni se destăinuie exact așa cum este el. Inteligent. Creativ. Onest. 

ENJOY!

3 lucruri ce mi-aş dori să revină la normalitate în România

După un an de pandemie, evident că primul lucru pe care mi-l doresc este să scăpăm odată de situație. Aș vrea ca oamenii să se informeze corect și să facă tot ce le stă în putință pentru a reveni la normal. Mi-ar mai plăcea ca lumea să se vaccineze în număr mare. Mi se pare că avem tendința, ca popor, să ne pierdem vigilența. Noi nu ne adunăm forțele decât atunci când situația este deja gravă, iar când simțim că lucrurile par normale, ne relaxăm și ignorăm pericolul care e chiar după colț. O normalitate la care aș mai vrea să se revină, una pe care nu am cunoscut-o niciodatâ, ar fi o țară fără gunoaie. În ultimul timp m-au ingrijorat toate problemele de mediu pe care le avem din cauza corupției și a iresponsabilității fiecăruia dintre noi. Dacă nu facem ceva, situația va deveni din ce in ce mai anormală.

 

3 dintre cele mai mari provocări cu care m-am confruntat până acum în cariera de actor

Să accept oamenii așa cum sunt. Este un domeniu subiectiv. Există diferențe mici și mari între actori și de multe ori se întâmplă să nu fim pe aceeași lungime de undă. Din cauza asta am vrut să renunț la multe proiecte. În timp, mi-am dat seama că, indiferent de părerea mea despre celălalt, sau a lui despre mine, mult mai important este produsul final și că trebuie să fac tot posibilul ca el să fie cât mai împlinit. Actorii sau regizorul nu contează. Contează spectacolul.

Să am încredere în cine sunt. Am fost la foarte multe castinguri și probe de tot felul de-a lungul timpului. Sunt mult mai multe cele pe care nu le-am luat decât cele pe care le-am luat. De multe ori am simțit că nu sunt suficient, că îmi lipsește ceva ca actor. Din toate eșecuriIe mele am învățat că respingerea, deși dureroasă, este cel mai bun prilej de reevaluare și evoluție. Eșecul asumat te obligă să te vezi exact așa cum ești. Este un moment de sobrietate, un punct zero de la care poți doar să urci.

Îmi place succesul: aplauzele, felicitările, premiile și cronicile bune. Este normal să îmi placă lucrurile astea, doar că ele nu interesează pe nimeni altcineva cu adevărat, iar asta le face nesemnificative. Mai important este schimbul real de informație dintre mine și omul care vine la spectacol sau care vede filmul în care am jucat.

 

3 elemente ce fac din „Capcană Mortală” un spectacol de văzut pe piaţa de profil din România

Eu voi spune 3 lucruri care îmi plac mie la ”Capcană Mortală”. Dacă este ”de văzut” rămâne la alegerea spectatorului.

  1. Este un thriller; un gen de poveste care mie îmi place foarte mult și la care nu am mai lucrat până acum. Deci, da, ar fi ”de văzut” pentru iubitorii de gen
  2. Îmi mai place foarte mult rolul meu, despre care nu știu dacă e bine să dau detalii, dar voi spune că este ceva deosebit; nu m-am mai jucat de mult așa.
  3. Cel mai mult cred că îmi plac răsturnările de situație ale textului. Ira Levin, autorul ”Capcanei Mortale” a mai scris și romanul ”Rosemar’s baby” după care s-a făcut și filmul lui Polansky, iar piesa aceasta nu e mai prejos in privința răsturnărilor neașteptate.

 

3 lucruri pe care mi le doresc de la regizorii cu care lucrez

  1. Motivație personală – Adică o dorință reală de a lucra și de a descoperi împreună. Nu îmi plac regizorii care vin ca la servici. Îmi plac cei care se frământă, care trec printr-un proces de căutare ei înșiși înainte de a fi mulțumiți cu ceea ce văd.
  2. Stăpânire de sine. –  Este greu să lucrezi cu un grup de oameni care uneori nu au încredere în ideile tale. Îmi plac regizorii care răspund concret la întrebări, care rezolvă problemele într-un mod calculat, fără implicare emoțională inutilă. Regizorul este șeful, iar șeful se impune prin stăpânire de sine
  3. O idee unitară a spectacolului –  Cred că regizorul trebuie să ridice spectacolul în virtutea unei idei centrale. El trebuie să știe ce vrea să reiasă din spectacol și ce vrea să înțeleagă spectatorul. Mesajul spectacolului nu este o disertație de 40 de pagini, ci o idee simplă, accesibilă tuturor.

 

3 titluri de spectacole ce îmi descriu perfect viața.

Din păcate nu am în minte 3 spectacole care pot descrie perfect viața mea, nici măcar cele în care am jucat. Din contră, mi se pare că, privind sau jucând spectacole, am descoperit ceva mai mult legat de viața mea și mi-au îmbogățit perspectiva asupra ei.

 

3 elemente care sunt esenţiale pentru mine într-un spectacol

Aș răspunde din perspectiva unui spectator.

  1. Trebuie să cred
  2. Trebuie să înțeleg ce se întâmplă și de ce se intâmplă ceea ce văd: relațiile dintre personaje și situațiile în care se află. Totul trebuie să aibă un sens care să poată fi descifrat într-o mică sau mare măsură.
  3. Cred că spectatorul nu are voie să plece de la spectacol cu mintea goală. El ar trebui să plece cu un gând, o întrebare, o revelație, o lecție – ceva care care să merite banii pe care i-a dat pe bilet

 

3 moduri în care mi-aş dori ca arta din România să îşi revină post-criză

  1. Cel mai important mod prin care cred că ne vom reveni cu toții este asumarea responsabilității.
  2. Mi-ar plăcea ca teatrul independent să nu mai ajungă niciodată în situația în care s-a aflat în pandemie.  Ar trebui să beneficieze de ajutor, aș vrea ca lumea să conștientizeze importanța artiștilor independenți. Au fost câteva teatre independente în București, care găzduiesc multe spectacole valoroase, dar care, în timpul restricțiilor, erau pe cale de dispariție. Nu le ajuta nimeni.
  3. Mi-aș mai dori să învățăm din experiența anului trecut, când ne era imposibil să jucăm, și să ne gândim la niște planuri de rezervă pentru astfel de situații. Lumea are nevoie și de artă, mai ales în momente de teamă și confuzie. Cred că trebuie să fim mai pregătiți.

 

See Also

 

3 motto-uri care mi-au ghidat mereu cariera

  1. ”Procesul! Nu succesul!”
  2. ”Cunoașterea este putere ”
  3. ”Responsabilitatea este prețul măreției.”

 

3 moduri în care orice om poate trăi într-un mod artistic, in accepțiunea personală

Cred că în fiecare om zace un artist care iese la suprafață din când în când. Eu aș menționa 3 elemente importante care compun un artist din perspectiva mea.

1.  Îndoiala

Cred că artistul nu este niciodată complet satisfăcut de ceea ce face. El se află într-o continuă căutare a sinelui și de noi modalități de exprimare a propriilor sale gânduri și sentimente.

  1. Adevărul

Artistul este sincer față de el însuși. Arta valoroasâ cred că este mereu rezultatul unei analize nemiloase a propriei ființe. Artistul caută adevărul fără să îi pese dacă acesta este frumos sau urât.

  1. Modestia

Artistul nu are nevoie de laude, premii sau faimă. Ele sunt binevenite, dar dacă devin obiectul muncii sale, arta își va pierde din valoare. Artistul este pasionat de experiența prin care trece și nu de iubirea celorlalți.

 

3 obiective setate pentru 2021

  1. Aș vrea să am mai multă răbdare.
  2. O mai mare atenție față de mine
  3. O vacanță undeva, departe de oameni
What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
1
In Love
2
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top