De vorbă cu….Cătălin Petrescu – “Tinerii trebuie să înțeleagă că un artist de musical trebuie să exceleze în toate – actorie, muzică, dans.”

Cătălin Petrescu a absolvit Universitatea Națională de Muzică din București (2004), la clasa Silviei Voinea. Și-a început activitatea artistică în 1995 la Teatrul Dramatic „Maria Filotti” din Brăila, în 1999 este angajat al corului Teatrului Național de Operetă „Ion Dacian”, iar din 2004 este solist al aceleiași instituții. Pe lângă activitatea artistică, Cătălin Petrescu a dezvoltat o pasiune pentru lumea din spatele scenei, fiind producător de spectacole, dar şi asistent de regie al Teatrului Național de Operetă și Musical „Ion Dacian” în perioada 2010-2016.

A avut colaborări și în filme, pentru „Callas forever” în regia lui Franco Zeffirelli (2001).
A participat la turneul desfășurat în S.U.A. în cadrul Companiei Academice de Operă „Darclée” sub patronajul Marianei Nicolesco (2003), iar în anul 2020 a făcut parte din distribuția filmului FIDELIO ESTI TU – proiect de operă contemporană, film produs de Institutul Goethe din București. Pe 24 ianuarie 2021 a evoluat artistic în cadrul spectacolului „Identitate națională prin muzică și artă”, difuzat de TVR3 și organizat de Asociația Dacia Pro Academica a cărui președinte fondator este.
Cunoaștem azi un nou mentor al concurenților din cadrul primului Concurs Național de Musical din România, eveniment unde Daily Magazine este partener media. 
Ce înseamnă pentru dvs, personal, acest concurs de musical?

De cel puțin 10-15 ani se  fac „ studii de fezabilitate”, în sensul că se tot încearcă, fără soluții din păcate, crearea unei școli de musical. Se pare că cineva a văzut că pentru a forma tineri care să se dedice exclusiv acestui gen trebuie să îi pregătești ÎN EGALĂ MĂSURĂ ( a se citi la fel de bine ) ca actori, cântăreți, dansatori ( le-am scris în ordine alfabetică, tocmai pentru a evita o nouă dispută). Ca să răspund la întrebarea dumneavoastră, acest concurs poate însemna un început, măcar pentru tinerii ce se visează să urce pe o scenă de musical, un răspuns la întrebarea: De ce trebuie să fiu TREI într-unul?

 

Cum vedeţi fenomenul musicalului din România, în prezent?

Fenomenul a căpătat amploare: se joacă musical, se scrie, se importă, se încearcă prin multe mijloace expunerea acestui gen care este tot mai mult îmbrățișat de către tineri și dau ca exemple măcar  Cabaret, Romeo și Julieta, Rebecca, Fantoma de la Operă, Kiss me Kate, Next to normal ( am încercat să vorbesc doar despre cele în care am jucat la TNO)

 

Care ar fi musicalul din România ce v-a fascinat realmente?

Fără nici o discuție FANTOMA DE LA OPERĂ! În 2015 pe 24 ianuarie s-a deschis noul sediu al teatrului ( a fost o muncă titanică) cu acest titlu, iar răsplata a fost pe măsură – în 30 de minute de la punerea în vânzare a biletelor  era deja SOLD OUT!

 

Ce aşteptări aveţi de la concurenţii primului Concurs de Musical?

Să vină să descopere, să învețe, să-și pună întrebări, să găsească răspunsuri, să lege prietenii și să-și dorească să câștige în primul rând aprecierea și dragostea celor cu care concurează. Împreună vor putea realiza mai mult!

 

În calitate de mentor, care vor fi primele 3 lucruri spre care îi veţi ghida pe concurenții din acest an?

Cred că am răspuns puțin mai sus. Important este să înțeleagă faptul că pentru acest gen TREBUIE să fii foarte bine pregătit ca actor, cântăreț, dansator. 

See Also

 

Care ar fi definiţia personală pe care o daţi unui artist performant?

Nu am o definiție personală, dar păstrez cu drag o carte de vizită pe care stă scris următorul citat: “Actorul nu are biografie, nu are vârstă, nu are clasă socială, nu are caracter, nu aparține nici unei epoci. Toate acestea apar în rostire, în mișcare în frazare, în PERSONAJ ” cred că se poate aplica foarte bine și unui artist complet cum este artistul de musical!

 

Pe scurt, de ce să se înscrie tinerii la acest concurs?

Să vină să concureze cu ei înșiși. Să-și depășească limitele, să înțeleagă faptul că nu este de ajuns să fii un cântăreț cunoscut dacă nu poți să-ți asumi textul și personajul încredințat, nu  este de ajuns să fii un actor foarte bun cu “ceva voce” …trebuie să excelezi în toate! 

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
1
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top