Now Reading
FNT 2021 ONLINE | 3 MOTIVE CU…RALUCA MARA : “În sfârșit la un spectacol din FNT încap tot atâția spectatori ca la main stage-ul de la Untold.”

FNT 2021 ONLINE | 3 MOTIVE CU…RALUCA MARA : “În sfârșit la un spectacol din FNT încap tot atâția spectatori ca la main stage-ul de la Untold.”

Bacantele” a fost spectacolul care, în cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Brăila, Dialog, m-a surprins și extaziat artistic total. Asta pentru tema profund de actuală, îmbinarea perfectă a elementelor și dansurilor populare și o punere în scenă impecabilă realizată atât de regizorul Dragoș Musoiu, cât și de actorii Teatrului de Nord din Satu Mare.

În cadrul FNT 2021, Bacantele se va putea vedea din nou, de data asta la un nivel mult mai amplu, online. Iar azi o cunoaștem pe diafana și multi-talentata actriță Raluca Mara, o adevărată amazoană și o demonstrație de girl power în Bacantele.

 

3 elemente ce asigură trăinicia teatrului indiferent de vremuri

Ne spune adevărul despre noi înșine.

Prezice viitorul. Prezice fenomene artificiale care încă nu s-au întâmplat, cum a făcut-o de exemplu și Samuel Beckett în piesa sa, Ultima bandă a lui Knapp.

Recrează miturile. Le renegociază. Imaginați-vă o dispariție a societății așa cum o știm. Teatrul pornește în educarea empatiei de la dimensiunile palpabile, pornește de la om și de la spațiul existent și crează repere noi.

 

3 moduri în care pot descrie teatrul online

Există o diferență între spectacolele de teatru difuzate online și spectacolele special create pentru mediul online. Dar cred că ambele tipuri ar putea fi descrise astfel.

O nouă radiografie a întâlnirii între viu și tehnologic.

O frustrare a distanței necesare, transformată în inovație productivă care militează pentru apropiere.

O fereastră spre emoție.

 

 

3 motive pentru care spectatorii ar trebui să vizioneze FNT 2021 şi în sistem online

Cred că în perioade dificile, pe alocuri chiar tragice pentru om, apropierea de artă e încă și mai necesară. Și mai cred că producțiile de anul acesta au cu siguranță o și mai relevantă implicare în oglindirea nevoilor sociale nou apărute. Sunt mai implicate, mai vii, împrumută din urgența de a ne proteja.

O motivație puternică pentru noi, spectatorii din branșă, cred că va fi dată de faptul că de data asta, nu mai putem spune ca în alți ani “Am ajuns. Am jucat. Am plecat. Nu am apucat să vedem nimic.” Anul acesta putem să fim mai conectați unul cu celălalt. Avem acces la munca colegilor noștri, chiar din intimitatea casei noastre și din mijlocul programelor noastre încărcate.

FNT 2021 se apropie de un public mult mai larg. Se deschide prin online spre publicul toată țara și nu numai. Nu va mai fi bătaie pe bilete. În sfârșit la un spectacol din FNT încap tot atâția spectatori ca la main stage-ul de la Untold.

 

3 elemente ce pot descrie spectacolul invitat în FNT 2021

Bacantele (fără mască), o rescriere după Euripide de Maria Manolescu Borșa, în regia lui Dragoș Mușoiu este o cioacă tragică cu numeroase elemente de actualitate, cum ar fi: beția ideologică, derapajele, manipularea, extremismul, dar și ludicul, sexualitatea și foamea pentru dreptate. Toate acestea puse în serviciul reglării tensiunilor sociale și a comuniunii între oameni.

 

3 puncte de liant între actor vs personaj în spectacolul invitat

Metateatralitatea pe care a a propus-o Dragoș, păstrează pe alocuri  o detașare de tipul – suntem aici și ne jucăm de-a zeii. Actorul e complice cu publicul, iar trecerea de la el la personaj se face la vedere, astfel negocierea convenției devine parte din actul artistic, nu rămâne o chestiune de bucătărie internă.

Personajul împrumută nu doar din actor, ci din om de data aceasta. De exemplu, micile momente de liberă improvizație permise reflectă felul în care fiecare dintre noi ne conectăm la tema și situația propuse de Maria și Dragoș.

Eu îl văd pe acest Dionysos, renăscut acum a treia oară ca un singur personaj, căruia 5 actori îi scot în evidență diferite valențe. Pariul actoricesc cred că este acest liant între noi 5, prin care feminismul poate conviețui cu puterea masculină, cu alcoolismul, cu sexualitatea și cu mască, susținându-ne și ridicându-ne unul pe celălalt spre un scop comun.

See Also

 

 

3 mesaje cu care publicul cred cã va rãmâne dupã vizionarea acestui spectacol

Am să trișez și am să le aleg pe acelea trei cu care aș vrea să rămână.

“Adevărul stă scris printre gânduri”

“Poate că efectul de turmă ne salvează, dar turma în sine, ne omoară.”

Și poate cel mai important pentru realizarea forței fiecărui dintre noi în societate: “Zeii nu sunt făpturi cu barbă ce stau în cer și văd cu cine facem ce. Zeii sunt în tine și în mine. În fratele sau vărul tău. Privește-l pe cel de lângă tine.”

 

3 moduri în care văd viitorul artei teatrale în România

Mai responsabil finanțat.

Mai concentrat pe voci proaspete din dramaturgia românească.

Cu artiști curajoși și liberi în experimentarea unor forme noi cu un conținut implicat în nevoile sociale și personale ale omului.

 

What's Your Reaction?
Excited
1
Happy
1
In Love
1
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top