Now Reading
GALA HOP – MUSICAL ÎN 3 MOTIVE | GABRIELA PORUMBACU : “Pe scenă, actorul a fost, este și va fi omul în forma lui completă.”

GALA HOP – MUSICAL ÎN 3 MOTIVE | GABRIELA PORUMBACU : “Pe scenă, actorul a fost, este și va fi omul în forma lui completă.”

Un actor ce este într-o constantă dorință de depășire a limitelor este actorul real performativ și evolutiv. Gabriela Porumbacu este acel gen de actor care, prin Gala Hop 2022, a spus DA cu brio noii provocări din cariera ei.

Actriță a Teatrului Bulandra, Avangardia și Anton Pann, Gabriela Porumbacu încearcă în acest an și zona de Musical, ce definește, practic, artistul complet.

Este finalistă a secțiunii Individual în cadrul Galei de la Alba Iulia, iar azi îi descifrăm povestea și personalitatea. Nouă ne-a plăcut tare! Cu siguranță și vouă!

 

3 moduri în care privesc strict realist actorul/artistul în contemporan

Pe scenă, actorul a fost, este și va fi omul în forma lui completă. De aici și magnetismul care m-a atras pe acest drum.

Dacă ar fi să mă imaginez un simplu spectator, în contemporan sau nu, artistul deține cheia propriei dimensiuni în timp și spațiu. Vremurile, spațiile, contextele se schimbă, însă actorul rămâne acela care, în slujba scenei, își poate permite să se rupă de viața trăită și, uneori, de firescul acesteia.

După cum observați, îmi este greu să cobor cu piciorele în realitate și parcă evit să poposesc asupra aspectelor mai puțin atrăgătoare. Da, artistul zilelor noastre poartă greutatea celor ce au impactat înaintea vremurilor lui; da, artistul zilelor noastre ființează și creează într-o vreme tulbure și uneori greu de apucat; da, artistul zilelor noastre este îndemnat să “dea din coate”; da, artistul zilelor noastre scoate cu greu capul dintr-o mulțime mult prea mare și da, artistul zilelor noastre se agață cu speranța “reușitei” de orice ocazie pentru că da, paradoxal, ziua de astăzi ne pune la dispoziție multiple căi de expunere, dar numărul celor “aleși” rămâne limitat.

 

3 motive pentru care…Musical

Actoria, muzica și dansul sunt ingredientele care îmi bucură și îmi completează viața. De unde rezultă că musicalul mi-a făcut cu ochiul dintotdeauna. 

Mă fascinează artiștii cu stofă de entertaineri.

Actorul de musical care, pe lângă, joc, cântec și dans, posedă acel ceva, secretul seducției care poartă spectatorul ca printr-o vrajă într-o lume ce depășește granițele realității. O lume care nu obligă la teme de gândire, oglinzi ale societății sau introspecții, o lume care, mai degrabă, îți dă voie să fii spectator. 

Fără nicio urmă de îndoială, actoria a ocupat întotdeauna un loc prioritar în viața mea, însă nu de puține ori am simțit că dansul și muzica au rămas într-o cutie pe care nu m-a lăsat sufletul să o arunc, iar Gala Hop mi-a oferit ocazia să deschid acea cutie și să aduc împreună tot ceea ce mă face fericită.

 

3 motto-uri ce cred că ar defini artistul complet, de musical

Nimic nu e mai valoros decât ceea ce trăiești acum.

Urcă pe scenă ca și cum ai avea garanția că nu vei eșua.

Scena depășește orice vis. 

 

3 așteptări personale de la Gala Hop

Oricât de greu ar fi de crezut, trebuie să vă mărturisesc faptul că am plecat pe acest drum fără să-mi creez așteptări. Am citit tema acestei ediții și m-am înscris. Nu am stat pe gânduri. A fost una dintre puținele dăți în care am mers pe mâna impulsului.

Acum, după ce am trecut de preselecții, îmi dau timp să mă gândesc și la așteptările personale. Mi-aș dori ca momentul meu să-și atingă potențialul maxim, să pun în scenă un show total în plenitudinea sensului său și să se nască o amintire care va dăinui în timp.

 

3 motive pentru care prefer să lucrez individual/ în grup legat de secțiunile Hop

Întotdeauna am fost un om de echipă. Din acest motiv, prima opțiune a fost secțiunea grup. Totuși, de această dată, drumul meu și-a urmat cursul individual. Poate că așa a trebuit să se întâmple, poate că a trebuit să trăiesc această experiență pe cont propriu, poate că, poate că…cert este că mi s-a oferit șansa unui one woman show și voi profita la maxim. 

 

3 roluri în care mă văd pe viitor jucând musical în România sau în străinătate

Este deja știut faptul că România mai are de parcurs câțiva pași până să ajungă din urmă repertoriul de musical de peste hotare, totuși, nu m-aș pripi să visez la un musical în străinătate, m-aș bucura enorm dacă aș avea o astfel de șansă aici, pe plan local. Dacă ne concentrăm cu toții visurile în afară, cine va parcurge acei pași?

Cu privire la roluri, țin să menționez faptul că dintotdeauna am avut în vedere următoarele : cine sunt, ce pot, dacă și ce mi se potrivește. Prin urmare, dacă ar fi să mă imaginez în câteva roluri și dacă acestea ar fi gândite pentru musical, le-aș enumera pe : Morticia Addams, Cruella de Vil și Norma Desmond. 

 

3 diferențe principale ce consider/am constatat/ m-am documentat că ar exista între industria de musical de afară și cea din România

N-aș vrea să mă erijez în ceva ce nu sunt. Pentru a formula o părere categorică ar fi trebuit ,mai înainte de orice, să fi fost pusă la curent cu tot ceea ce mișcă în acest domeniu și să fi văzut cât mai multe spectacole. Nu este cazul. Mai am multe de văzut, multe de experimentat, de citit, de descoperit. Din păcate, până la momentul vorbirii nu am reușit să văd vreun număr consistent de spectacole din afara țării. Ca punct de plecare ar fi crezul de care nu mă dezic, și anume : fă-ți treaba cât poți de bine, cu credință, indiferent de orice. 

Însă, ca să vă răspund la întrebare, am să mă rezum la cunoștințele acumulate sau preluate indirect. Ce te faci când factorul uman duce bătălii (rareori cu sorți de izbândă) cu factorul economic? Ce te faci când tu vrei să-ți faci munca la cel mai înalt nivel, dar nu te ajută contextul? În țările cu experiență bogată în musical, se joacă și se tot joacă. La noi, se întâmplă când și când. Când? Când se poate. Iar musicalul cere practică, cere exercițiu continuu în joc, dans și muzică. Desigur, aici putem deschide și o lungă paranteză referitoare la minima pregătire a actorului român pentru acest tip de spectacol. Cât de mult sau eficient este pregătit studentul pentru musical? Prea puțin. Și-atunci simplificăm astfel : bugetele sunt mici, așteptările unui musical sunt mari, pregătirea anterioară este minimă, de unde rezultă : folosim ceea ce avem nativ și pornim de acolo.

See Also

 

3 cuvinte ce mă descriu pe scenă și în culise

Umor, spontaneitate, intuiție…și aș mai adăuga : spirit de observație.

Cei care mă cunosc îndeaproape știu că sunt foarte liniștită, rareori mă vede omul expansivă sau în miezul dialogurilor. Poate că îmi conserv energia sau poate că studiatul oamenilor îmi ocupă prea mult timp. Mă fascinează oamenii interesanți, oamenii cu farmec, oamenii în diversele lor stări, situațiile de viață și îmi petrec mult timp în imaginația mea.

Îmi amintesc când eram copil și părinții îmi atrăgeau atenția : “Nu te uita atât de insistent la oameni! Nu e frumos!” Nu, poate că nu era, dar mi-a fost de folos. 

Bine…a nu se înțelege că nu am și eu momentele mele, dintr-odată ies din cochilie și nu-mi mai tace gura, mai fac și o glumă, două, trei, zece, dar se întâmplă rar.

Actoria, după cum știm, îți cuprinde tot sufletul și îți cere să o practici în permanență. Nu te poate preocupa de la 9 la 5. Te vrea cu totul. Tocmai din acest motiv asimilez tot, vreau să văd, să știu tot. Și asta mă odihnește, mă pregătește pentru ce ar putea urma pe scenă. Probabil, liniștea ipostazei de observator îmi conservă energia și mă alimentează pentru consumul de pe scenă.

 

3 mulțumiri pe care le-aș adresa dacă aș câștiga Gala

O să profit de ocazia acestei întrebări și o să amintesc oamenii care m-au inspirat și care mi-au fost alături pe întreg parcursul meu artistic. Clișeic, dar adevărat, părinții mei care sunt principalii stâlpi de rezistență fără de care m-aș fi împotmolit de mult prea multe ori, mentorii pe care facultatea mi i-a scos în cale și colegii care mi-au dovedit de nenumărate ori că există loc pentru susținere și benevolență într-un domeniu care favorizează rivalitatea.

 

3 mesaje pentru mine cea din trecut/prezent/viitor

Gabrielei din trecut i-aș ridica capul și i-aș arăta tot ceea ce a reușit să facă în ciuda piedicilor și gurilor rele.

Pe Gabriela din prezent o felicit pentru ambiție, dar o sfătuiesc să o lase un pic mai moale cu autocritica.

Pe Gabriela din viitor o rog să o facă mândră pe cea din trecut. 

 

What's Your Reaction?
Excited
1
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top