Now Reading
OAMENI DE TREABĂ | PAUL NEGOESCU : “Cred că toți oamenii sunt bine intenționați în felul lor, numai că au feluri diferite de a vedea ce e bine și ce e rău.”

OAMENI DE TREABĂ | PAUL NEGOESCU : “Cred că toți oamenii sunt bine intenționați în felul lor, numai că au feluri diferite de a vedea ce e bine și ce e rău.”

Scenarist și regizor, Paul Negoescu și-a creat de mult un renume prin producții precum Orizont, Vreme de câine sau mult-apreciatul Două lozuri pentru care în prezent se filmează partea a doua.

Pe 25 noiembrie în cinematografele din toată țara va avea loc premiera noii producții semnate Paul Negoescu, Oameni de treabă. La granița dintre comedie neagră și thriller, Oameni de treabă spune povestea unui polițist din mediul rural, pe care greșelile trecutului, precum și o serie de evenimente violente care se întâmplă în sânul comunității, îl împing către o situație fără scăpare.  Filmul aclamat de juriul și de publicul internațional a avut premiera în cadrul Festivalului Internațional de Film de la Sarajevo, a primit premii în cadrul Festivalului Internațional al Filmului Francofon de la Namur, Arras și Cotbus și a fost prezentat și în cadrul Festivalului de Film de la Varșovia

Daily Magazine prezintă azi povestea Oameni de treabă din perspectiva lui Paul Negoescu prin acest nou interviu realizat special și în urma unei colaborări și a unui parteneriat media de care cu toții ne bucurăm.

 

La ce nivel consideri că a ajuns în prezent filmul românesc? Există trenduri, direcţii, îţi place să le urmezi sau să joci contra curentului?

Faptul că anul ăsta avem 34 de premiere românești în cinematografe e un semn că filmul românesc are o ofertă variată. Nu sunt convins de calitatea tuturor filmelor, dar cred că jumătate din ele ar merita probabil mai mulți spectatori decât au avut și asta e o problemă de care ne lovim de ani de zile. Legat de trenduri, nu le urmăresc, nu m-au interesat niciodată.

 

Cum ai ales povestea acestui film? Pe ce criterii mizezi în genere când alegi să regizezi anumite scenarii sau nu?

Există clișeul ăla ”nu eu am ales povestea, ea m-a ales pe mine”, dar în cazul ăsta e adevărat aproape literalmente. Și asta pentru că nu am scris eu scenariul, ci Radu Romaniuc împreună cu Oana Tudor și Radu a fost cel care a venit la mine cu scenariul și care a insistat mai bine de un an să-l regizez. Într-un final am găsit în personajul principal al poveștii multe lucruri care mă interesau și care m-au făcut să-mi doresc să regizez filmul ăsta, deși se afla destul de departe de zona mea de confort.

 

În opinia ta, care sunt principalii factori ce asigură vizibilitatea dorită unei producţii româneşti în ziua de azi?

Filmele românești care au avut succes de public sunt filme care ori au avut în spate niște promotori foarte influenți, ori au beneficiat de susținerea unor persoane de notorietate, ori au beneficiat de un word of mouth pozitiv. Altfel, e nevoie de un buget foarte mare pentru promovare, buget pe care nu și-l permite niciun distribuitor.

 

Cum ai ales actorii din distribuţie şi cât de dificil a fost castingul?

Am făcut un casting întins pe mai bine de un an de zile (și din pricina pandemiei). Pentru că aveam nevoie de actori care să vorbească cu accent, am început cu actori din zona Moldovei, apoi am extins aria de căutare și la actori din Moldova de peste Prut, apoi am căutat actori care s-au născut în Moldova sau care au încă rude în acea zonă. Și așa am aflat că Iulian Postelnicu e născut în Focșani și am intuit că poate prinde ușor accentul moldovenesc.

 

Una dintre locaţiile filmării acestei pelicule este orașul Botoşani. Ai ales expres această locaţie, de ce?

Povestea se întâmplă la granița României cu un stat non UE, unde se face contrabandă cu țigări. Așa că din start ne limitam spațiile de filmare la Moldova sau sud-vestul țării, unde este granița cu Serbia. Dar cum scenaristul filmului este din Botoșani (la fel și producătoarea) și povestea se petrecea acolo, am deci să și filmăm acolo, în loc să filmăm în altă parte și să pretindem că e Botoșani.

 

 

Cum ai gestionat momentele mai dificile de la filmări? Cum ai asigurat liantul dintre tine şi actori, tu vs scenariu şi actori vs scenariu?

Momente foarte dificile nu au fost sau cel puțin nu în ce mă privea pe mine. Cel mai greu lucru a fost să ne potrivim programul de filmare cu vremea care a fost extrem de schimbătoare. Au fost foarte multe situații în care se schimba de la o oră la alta, ceea ce ne încurca destul de mult în încercarea noastră să menținem un racord de lumină de la un moment la altul. Așa că nu am putut filma în ordinea dorită. De multe ori trebuia să începem cu un cadru din finalul unei secvențe sau să schimbăm niște încadraturi ca să putem filma în condiții de lumină controlată.

 

See Also

Cu ce mesaje ţi-ai plăcea ca publicul să iasă din sala de cinema după vizionarea filmului Oameni de treabă?

Mi-aș dori să iasă cu foarte multe mesaje necitite pe telefon, că i-a ținut filmul atenți și le-au ignorat pe parcursul proiecției. Altfel, nu-mi doresc să livrez un mesaj anume, îmi doresc doar ca spectatorii să se lase captivați de film.

 

Cum ai descrie pe scurt un om de treabă în contextul cotidian de azi?

Cred că toți suntem oameni de treabă sau, cel puțin, așa ne place să credem despre noi. Cred că toți oamenii sunt bine intenționați în felul lor, numai că au feluri diferite de a vedea ce e bine și ce e rău.

 

 

Ce i-ai spune unui tânăr care oscilează între profesia de regizor şi orice altă profesie? De ce ar alege regia?

Să aleagă regia de film dacă simte o chemare pentru cinema și că e mediul de comunicare potrivit pentru el. Să nu aleagă domeniul ăsta doar din dorința de faimă și succes, că va fi repede deziluzionat.

 

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top
Decoration sticker
Decoration sticker
Decoration sticker