Acum citește
De vorbă cu….Crina Matei : „Hedwig and the angry Inch se vrea descoperit la noi. Colțul din care-l percepem ni-l alegem fiecare.”

De vorbă cu….Crina Matei : „Hedwig and the angry Inch se vrea descoperit la noi. Colțul din care-l percepem ni-l alegem fiecare.”

Cea mai nouă producție a Teatrului Stela Popescu București, în regia maestrului Răzvan Mazilu, musicalul Hedwig and the Angry Inch, își începe periplul avanpremierei mâine, 21 mai și continuă luni, 22 mai, cu începere de la ora 19.00, pe scena Sălii Olga Tudorache – Teatrul Metropolis. În prima reprezentație a spectacolului publicul se va putea bucura de varianta distribuției ce îl include pe maiestuosul Lucian Ionescu și minunata Crina Matei, ambii în roluri de travesti. Iar luni spectacolul se va juca în distribuția Tudor-Cucu Dumitrescu și Ana-Maria Ivan. „Hedwig and the Angry Inch” spune povestea unei existențe contorsionate între căutarea succesului pe scenă și găsirea împlinirii într-o existență zbuciumată și nonconformistă.

Stăm de vorbă azi cu Crina Matei, actrița care preferă să se exprime cel mai bine pe scenă, așa cum este firesc pentru un artist veritabil, dar care a avut disponibilitatea de a-și spune povestea despre întreaga experiență a acestui musical.

A absolvit cursurile Academiei de Teatru si Film și a interpretat încă din anul al doilea rolul principal pe scena Teatrului Odeon din București, în Opera de trei parale de Brecht alături de Claudiu Bleonț. Au urmat colaborările cu Andrei Şerban, Andrei Zincă, Beatrice Rancea, Alexander Hausvater, Victor Ioan Frunză, Chris Simion și alte nume importante ale scenei, filmului, muzicii și televiziunii, fiind, pe rând, actriță a Teatrului Naţional de Operetă din Bucureşti și a Teatrului Naţional din Constanţa. O știți din emisiunile- spectacol “Cei mai frumoși ani” și “Geniali” de la Antena 1, unde a lucrat îndeaproape cu actrița Stela Popescu. Este din anul 2018 în echipa  noului teatru bucureștean Stela Popescu, jucând roluri importante în Femeia, eterna poveste, regia Attila Vizauer, în Barbă albastră, regia Alexander Hausvater. Equus, în regia lui Victor Ioan Frunză, Anatomia unui clișeu, în regia semnată de Chris Simion. Spectacolul Lampio și grăuntele de lumină, regia Tony Adam completează portofoliul spectacolelor teatrului ce o are ca protagonistă. 

 

Enjoy! 

Despre pasiunea pentru musical și ce înseamnă pentru Crina Matei acest rol într-un musical a la grande arte?

Șansa, destinul, perseverența, poate și ceva inconștiență la acel moment, mi-au adus chiar de la primul rol de debut un câștig al primului meu casting profesionist, la Teatrul Odeon. Polly Peachum, în Opera de trei parale, cu unul dintre actorii magnifici pe care eu îl adoram. Claudiu Bleonț a fost și primul meu partener de scenă. De atunci, din 1997, spectacolele în care am fost distribuită au avut partituri de tot felul, care provocau și mai tare personajul ce-l aveam de construit.

 

Ce valențe descoperi la tine prin lucrul cu Răzvan Mazilu? Ce poți spune că ai învățat de la maestru, cât de challenging a fost pentru tine să lucrezi cu cel mai renumit regizor de musical din România?

Cu Răzvan Mazilu am fost colegă de generație. Spectacolele lui au fost mereu într-o notă ce anticipa timpurile ce urmau să ne arunce în toate sensurile interzise ale spațiului, timpului și previzibilului. Mi-am dorit mereu să vină momentul în care să lucrăm împreună. I-am văzut spectacolele din ultimii ani și cred că nu voi supăra pe nimeni dacă afirm că este un deschizător de stil de a face teatru cu multe elemente pe care un actor trebuie să și le poarte nealterate în buzunar pentru a le folosi în procesul de concepere al unui spectacol, fără a se scuza în vreun fel. La fel de bine zic și că Răzvan Mazilu e o școală în sine.

 

Crina Matei și Tudor-Cucu Dumitrescu – credit foto Adriana Grand

 

Ştim că în acest rol principal, partitura este una dublă, fiind pe același rol cu Ana Maria Ivan, un nume cunoscut pe scena de musical din România. Te-a ajutat în construcția rolului acest jeu a deux, cum diferă personalitatea ta artistică față de cea a Anei-Maria?

În distribuția pe care a făcut-o pentru Hedwig and the Angry Inch, la Teatrul Stela Popescu, Răzvan a optat pentru două distribuții pentru cei doi: Lucian Ionescu și Tudor Cucu Dumitrescu pe de-o parte și eu cu Ana Maria Ivan, pe de alta. Nu pot defini sau descrie cum s-a lucrat. Dar pot folosi un cuvânt ce caracterizează aceste luni de lucru și căutări. BUCURIE.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lucian Ionescu – credit foto Adriana Grand

 

Am văzut câteva teasere…provocatoare…le putem numi, ale acestui spectacol pe Instagram. Vorbește-mi despre personajul pe care îl interpretezi, cine este, de unde vine. Ce aduce nou acest spectacol pentru scena din România?

Despre personajul meu nu pot și nici nu vreau să vorbesc acum. Ne aflăm înainte de avanpremieră. Pot să spun un singur lucru despre el la ora la care vorbim. Este primul rol din cariera mea de acest fel. Vă invit să-l vedeți. Să-l descoperiți. Să vă mirați. Vorba mea din spectacol: fie că vă place sau nu….Hedwig!

 

Crina Matei, Cristina Danu, Irina Cărămizaru – credit foto Adriana Grand

Vezi și

 

Ești de acord cu ideea că musicalul este tipul de spectacol complex și că actorul de musical este actorul complet? Ce te atrage la acest tip de spectacol?

Ca spectator iubesc musicalul și știu că publicul românesc îi caută pe cei care știu să facă acest gen de producție, deloc ușoară. Orice personaj e o verigă puternică în construcție. Muzica live are capcanele, dar și incontestabilele ei calități. Iar odată ce ai fost atins de vibrația sa, devii dependent de acest fel de producție și de toată rigoarea cu care vine la pachet. Iar în acest pachet intră multe: actoria, dansul, capacitatea de a te plia unui stil de muzică. Și cu toate astea la un loc, caracterul. Calitatea aceea umană pe care trebuie să o dovedești în relația cu tot ceea ce este pe scenă și în spatele ei. Pentru că musicalul se face cu echipă. De suflete ce ard pentru o poveste.

 

Crina Matei – credit foto Adriana Grand

 

Dacă tu ai fi spectator, de ce ai plăti bilet la acest spectacol și cu ce mesaj ți-ar plăcea să plece oamenii după vizionare

La o poveste vă invit și eu. Hedwig and the angry Inch se vrea descoperit la noi. Colțul din care-l percepem ni-l alegem fiecare.

 

Biletele pentru următoarele reprezentații ale spectacolului Hedwig and the angry Inch, premiera din datele de 7 și 8 iunie, pot fi achiziționate de aici

 

 

 

 

 

Care este reacția ta?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
Vezi comentarii (0)

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

Acest site utilizează Akismet pentru a reduce spam-ul. Aflați cum sunt procesate datele din comentariile dumneavoastră.

Derulați în partea de sus