Now Reading
De vorbă cu Ana Crețu : “Musicalul Chicago în sine este spectaculos, avem acest avantaj că muzica și povestea sunt deja la un nivel înalt.”

De vorbă cu Ana Crețu : “Musicalul Chicago în sine este spectaculos, avem acest avantaj că muzica și povestea sunt deja la un nivel înalt.”

Musicalul Chicago, premiat la nivel internațional cu 6 premii Tony, 2 premii Olivier, un premiu Grammy, cu peste 11.000 de reprezentații în 36 de țări, se joacă începând cu 6 aprilie, în România, pe scena Circului Metropolitan București. George Costin aduce toată decadența și strălucirea anilor ‘20, într-un show bazat pe clasica poveste despre faimă, aparențe și trădare.

Ana Crețu, binecunoscută din serialele Sacrificiul și Fructul oprit, dar și din spectacolele Teatrului Toma Caragiu Ploiești este interpreta protagonistei Roxie Hart, o tânără dansatoare de cabaret, ce își ucide amantul după ce acesta o părăsește. În închisoare, Roxie le întâlnește pe Velma Kelly și Mama Morton care o îndrumă spre avocatul Billy Flynn. Acesta o va ajuta să câștige mass-media de partea ei. Între Roxie Hart și Velma Kelly se naște o rivalitate, iar cele două protagoniste luptă până la final pentru libertate și faimă.

Despre întreg universul Chicago, challenge-urile de la repetiții, dar și despre provocarea unui rol complex, de o asemenea anvergură stăm azi de vorbă cu Ana Crețu, într-un nou interviu Daily. 

 

Bună, Ana! O bucurie să ne revedem pentru acest interviu. În curând ne vom bucura de un nou musical, în regia lui George Costin, prestigiosul Chicago. Spune-mi cum ți-ai descoperit pasiunea pentru musical și ce înseamnă pentru tine acest rol principal într-un musical a la grande arte?

Am cântat de mică, dar am început să mă iau mai în serios (spun mai, pentru că nici acum nu mă pot lua în serios 100%) pe când eram la Master în Arta Actorului, atunci am luat prima oară contact cu lucrul la un musical.

Musicalul aduce pe scenă povestea într-o formă a artei pe care am admirat-o mereu cu încântare și uimire, muzica. Cred că nicio altă artă nu poate concura cu felul în care poate transmite muzica emoție publicului, pentru că muzica ajunge la toate tipurile de public, într-un fel atât de facil și simplu. Această ocazie de a mă juca cu 3 dintre pasiunile mele (actorie, muzică, dans) mă încântă foarte tare și sunt recunoscătoare că se întâmplă.

 

Ce consideri că atrage cel mai mult spectatorii la musicaluri vs teatru clasic? Şi care sunt principalele puncte de liant dintre tine şi musical, cât de challenging a fost trecerea, ştiind că porneşti de la baze bine împământate de teatru clasic?

Din ce am observat, publicul român este avid de musical și îl înțeleg perfect. Musicalul este o formă de entertainment pură, un tip de spectacol complet, tocmai pentru că îmbină atâtea arte la un loc și ai această componentă esențială care rareori dă greș, muzica. Desigur, la ce nivel este lucrat și sub ce formă vine el reprezentat, este esențial. Musicalul n-a pătruns de foarte mult timp în România și e normal să fie încă un teren de explorare.

Pentru mine, trecerea de la teatru clasic la musical a venit cu o ușoară timiditate și teamă la început, mi-era greu să mă arunc într-un teritoriu pe care nu-l cunoșteam așa cum aveam pretenția să îl cunosc pe primul. Ce bine totuși că există repetiții! După câteva săptămâni de lucru, am început să mă împrietenesc cu versiunea asta posibilă a mea, actriță de musical. Bazele sunt evident aceleași, modalitățile de expresie diferă și ele pot fi perfecționate, ceea ce sper că am și făcut. Restul, vă aștept să vedeți spectacolul.

 

 

Ce aduce nou Chicago pe scena de musical din România, în ce constă spectaculozitatea acestui musical?

Musicalul Chicago în sine este spectaculos, avem acest avantaj că muzica și povestea sunt deja la un nivel înalt. Peste asta, avem bucuria și norocul să vedem o formulă unică de artiști talentați și adunați laolaltă de George Costin, o desfășurare mare de forțe – locația de tip arenă unde vom juca aduce mult spectaculos, colegii mei actori extrem de talentați, voci minunate, costume, coregrafie, iar în orchestră sunt 13 dintre cei mai buni instrumentiști din țară, să mai spun?

 

Ştim că în acest rol principal, partitura este una dublă, fiind pe același rol cu Cristina Danu, un nume cunoscut pe scena de musical din România. Te-a ajutat în construcția rolului acest jeu a deux, cum diferă personalitatea ta artistică față de cea a Cristinei?

Tot timpul componenta de partitură pe care o împarți cu altcineva vine cu beneficii, dar și cu provocări. Suntem diferite și asta e și frumos de observat, cum un personaj poate fi văzut prin intermediul unui actor în funcție de structura lui internă, atât de diferit și totuși, atât de credibil în ambele ipostaze. Fiind și una dintre coregrafele noastre, alături de Flavia Mihășan, am învățat multe de la ea în ceea ce privește mișcarea scenică și propunerile cu care venea ea, încrederea și felul în care vedea spațiul scenic și desigur, asta m-a ajutat să îmi întregesc rolul.

 

Vorbește-mi despre personajul pe care îl interpretezi, cine este, de unde vine. Ce lecţie de viaţă transmite? Ce i-ai spune dacă aţi avea parte de o întâlnire tete a tete între fete?

Roxie Hart este un personaj inspirat dintr-o poveste reală, o tânără fermecătoare, ușor isterică, mai mult decât ambițioasă, cu un trecut în vodevil și un prezent care nu o satisface, dispusă să facă orice ca să fie o stea în lumea celebrităților, chiar și …o crimă. Pentru mine, Roxie este acea femeie care râmâne în stadiul de copil, acea perioadă idilică din viața fetelor când ne credem prințese și toate merg mereu așa cum vrem noi. Ei bine, să râmâi în acel stadiu în viața adultă, poate aduce cu sine o încredere și de invidiat, dar și confruntări cu sine dureroase. Deși eroina nu învață prea multe din ce i se întâmplă, un lucru admir la ea, capacitatea ei de a se ridica și a merge înainte. Multe se rezolvă când continuăm să mergem, chiar dacă nu vedem întotdeauna luminița de la capătul tunelului.

See Also

Ce i-aș spune lui Roxie cred că depinde foarte mult de momentul în care o găsesc. Nu cred că aș avea vreo formulă magică pe care să i-o spun sau vreo povață, nu aș încerca să o conving de nimic, pentru că probabil n-ar avea niciun rost. Poate că aș lua-o la sănătoasa de lângă ea sau i-aș da pur și simplu o îmbrățișare, nu știu.

 

 

Dacă tu ai fi spectator, de ce ai plăti bilet la acest spectacol și cu ce mesaj ți-ar plăcea să plece oamenii după vizionare?

Aș plăti bilet pentru pachetul pe care îl presupune experiența Chicago – muzică și orchestră de înalt nivel, locație spectaculoasă, actori talentați și voci minunate, costume, coregrafii minunate. Un spectacol care a avut atâta succes în afară, vine și în România cu o poveste, așa cum o spune și autorul, despre crimă, lăcomie, corupție, violență, adulter și trădare – toate lucrurile acelea dragi inimii noastre. Aș adăuga, o satiră cu mult sclipici și umor.

 

Care este crezul artistic/personal pe care Ana Creţu doreşte să-l transmită publicului său?

Recunosc că întrebările astea la care se așteaptă de la mine un răspuns de tip proverbial, de cele mai multe ori, mă blochează.  Ajung până la urmă să devină momente de reflecție. Așa că am să spun că eu cred în artă ca o nevoie importantă a omului de a se exprima sau de a se recunoaște pe sine exprimat, cred în puterea omului de a se schimba și a evolua, cred în întrebări și în importanța capacității noastre de a sta între da și nu, de a suporta incertitudinea și necunoscutul și chiar de a găsi bucurie pe acest drum.

 

 

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top