Now Reading
Suferiți de burn out? Cum să-ți iei o zi de sănătate mintală pentru a te odihni și a te reîncărca

Suferiți de burn out? Cum să-ți iei o zi de sănătate mintală pentru a te odihni și a te reîncărca

Potrivit Raportului Gallup privind starea globală a locului de muncă 2023, stresul angajaților rămâne la un nivel record după pandemie, 44% dintre angajați raportând că experimentează mult stres în activitățile lucrative.

Cea mai nouă generație care a intrat în forța de muncă caută modalități concrete de a combate acest stres. De fapt, conform unui sondaj realizat de TalentLMS și BambooHR în 2022, 82% dintre angajații generației Z își doresc zile de sănătate mintală – iar epuizarea și lipsa echilibrului dintre viața profesională și cea privată este un motiv cheie pentru care chiar ar renunța la locul de muncă.

Dar să dorești să-ți iei o pauză pentru a te concentra asupra sănătății tale mintale și să și faci asta efectiv sunt două lucruri diferite.

Un sondaj recent Pew a constatat că, în timp ce 62% dintre angajați spun că este extrem de important pentru ei să aibă un loc de muncă care să le ofere timp liber plătit, aproape jumătate dintre ei renunță la timpul liber.

Dacă simți că ești prea ocupat pentru a-ți lua concediu, știi că, chiar și o singură zi se poate simți ca o pauză, iar vara este un moment ideal pentru a avea o zi doar pentru tine în calendar. Iată cum să petreceți o zi de sănătate mintală pentru a maximiza beneficiile.

De ce sunt importante zilele de sănătate mintală?

Când lucrezi fără pauze, ești ocupat, dar nu neapărat productiv. „Este important să avem oportunități de odihnă, de reflectare și de reîncărcare. Este o greșeală să credem că mai multe ore lucrate înseamnă mai multă productivitate”, spune Leah Weiss, Ph.D., autoarea cărții „Cum lucrăm” și lector la Stanford Graduate School of Business. „Trupurile și mințile noastre nu sunt menite să lucreze la maximum în mod constant – chiar și sportivii de elită trebuie să se odihnească ca parte a procesului de a deveni mai puternici.”

Tara O’Sullivan, director de creație la PepTalk, compară timpul liber pentru somn. „Somnul este atunci când totul se repară de la sine și permite corpului să se refacă. Trebuie să permiteți procesului de gândire să facă același lucru”.

Ne sacrificăm nevoia de a ne reîncărca și, în cele din urmă, ne sacrificăm propria sănătate. „Nu faci nimănui nicio favoare dacă renunți la sănătatea ta mintală pentru un loc de muncă. Cei mai sănătoși oameni sunt cei care își iau timp pentru ei înșiși și pentru familiile lor”, spune Katherine Nelson, instructor în departamentul de management al resurselor umane la Fox School of Business de la Temple University din Philadelphia.

Moduri în a petrece o zi a sănătății mintale

Începeți cu calendarul dvs. Dacă include perioade mai lente și perioada mai aglomerate, alegeți o zi mai lentă și va fi mai probabil să vă respectați planul.
Fă un angajament. Dacă crezi că vei fi tentat să-ți anulezi ziua liberă și să intri la muncă, planifică-ți ceva la care nu vei dori să renunți. Înscrie-te la un seminar, cumpără bilete la un concert sau un eveniment sportiv, rezervă o zi spa sau faceți planuri cu un prieten.
Furnizează adrese de e-mail și numere de telefon ale colegilor pe care oamenii îi pot contacta în timp ce te afli în timpul tău liber. Chris Dyer, autorul cărții „Puterea culturii companiei”, recomandă să le ceri oamenilor să retrimită mesajele după ziua de revenire și să ștergi toate e-mailurile primite în timp ce ai fost plecat. Într-adevăr.
Ai încredere în echipa ta. Lumea nu se va sfârși dacă îți iei o zi liberă. „Toți credem că suntem indispensabili, dar niciunul dintre noi nu este. Dacă mâine ai fi lovit de un camion, șeful tău ar găsi o soluție”, spune Nelson.

Ar putea fi tentant să păstrezi ziua larg deschisă, dar asta este o greșeală. Nu vei fi întinerit dacă simți că ai pierdut ziua urmărind seriale pe Netflix. Aceasta nu este o zi nici pentru schimburi de ulei sau programări la dentist. Gândește-te la ceea ce ai nevoie și proiectează-ți ziua din timp.

Află ce te face să te simți mai bine. Pentru mulți oameni, alegerile de top sunt petrecerea timpului în aer liber, mișcarea și conexiunea socială. Planificați activități în care vă „pierdeți în flux”, spune Kristina Hallett, Ph.D., psiholog clinician certificat de consiliu și autoare a cărții „Own Best Friend: Eight Steps to a Life of Purpose, Passion, and Ease”.

Învățarea poate fi reparatoare, așa că dacă învățarea nu face parte din munca ta, încearcă să folosești această zi pentru a-ți extinde creierul. Exersați la un instrument muzical, luați o lecție de artă sau participați la un atelier.

See Also

Nu sunteți sigur ce ați dori să faceți? „Întreabă-te ce fel de lucruri ai face dacă ai avea șase luni de trăit”, spune Karissa Thacker, Ph.D., autoarea cărții „The Art of Authenticity”. Dacă pe lista ta personală incluzi călătoriile, vizitează un oraș sau o atracție din apropiere. Dacă petreci timp cu copiii tăi, ia în considerare o excursie la grădina zoologică sau un joc cu mingea.

O zi liberă poate fi un memento fantastic al vieții în afara muncii. Există întotdeauna o altă perspectivă. Trebuie doar să-ți schimbi perspectiva pentru a-l vedea”, spune O’Sullivan.

Beneficiile zilelor de sănătate mintală

Vă ajută  să vă simțiți mai puțin epuizat, sporind productivitatea
Îmbunătățirea stării de spirit
Vă ajută să vă simțiți mai rezistent și mai capabil să reveniți în urma provocărilor
Reducerea probabilității de a suporta o criză de sănătate mintală în viitor
Te simți mai bine fizic

Ziua Mondială a Sănătății Mintale

Ziua Mondială a Sănătății Mintale este un moment pentru a vă onora nevoile de sănătate mintală și pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la importanța îngrijirii de calitate a sănătății mintale. În Statele Unite, se estimează că 65 de milioane de americani trăiesc cu o boală mintală, dar aproximativ 60% dintre acești oameni nu primesc tratament . Tema din 2023 pentru Ziua Mondială a Sănătății Mintale a fost „Mințile noastre, drepturile noastre”, subliniind importanța tratării sănătății mintale ca pe un drept al omului. În 2024, Ziua Mondială a Sănătății Mintale va fi sărbătorită, ca de obicei, pe 10 octombrie.

Alte modalități de a sărbători Ziua Mondială a Sănătății Mintale includ exercițiile fizice, meditația sau orice altă activitate care te face să te simți conectat cu tine însuți și care îți îmbunătățește bunăstarea mentală.

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top