Now Reading
De vorbă cu regizorul Ovidiu Georgescu : “Mi-aș dori ca publicul care vizionează filmul Weekend de vis să dobândească o înțelegere mai profundă a complexității și vulnerabilității relațiilor umane.”

De vorbă cu regizorul Ovidiu Georgescu : “Mi-aș dori ca publicul care vizionează filmul Weekend de vis să dobândească o înțelegere mai profundă a complexității și vulnerabilității relațiilor umane.”

Din 31 mai, în cinematografele din toată țara, ne vom putea bucura de un nou film românesc. Sensibil, uman, provocator prin întrebările puse, Weekend de vis, regia Ovidiu Georgescuoferă o perspectivă autentică și sensibilă asupra eforturilor unui cuplu de a-și împlini visul de a deveni părinți, într-o societate în care presiunea idealurilor de familie devine din ce în ce mai apăsătoare.

Partener media – Daily Magazine

Regizorul Ovidiu Georgescu este cunoscut pentru o carieră prolifică în lumea documentarelor, fiind specializat în  film documentar la “The World Association of Film Schools CILECT” (Asociația mondială a școlilor de film”). Are la activ și 5 cărți publicate. În perioada 2000-2003 a fost scenarist, regizor, producător si iniţiator al primului proiect de film independent cu buget zero din România, intitulat 3 PĂZEŞTE şi al MANIFESTULUI CONCESIA. Iar în perioada 2012-2014 a fost scenarist, regizor, producător si iniţiator al primului proiect de film independent în realism magic din România, intitulat ULTIMUL ZBURĂTOR şi al MANIFESTULUI CULTURAL PROMISSUM. 

Dintotdeauna ne-au plăcut interviurile, discuțiile, dialogurile intelectuale, iar azi stimatul Ovidiu Georgescu ne oferă  o nouă ocazie. Despre Weekend de vis și universul filmului românesc în genere. Enjoy!

 

Bună ziua, stimate dle regizor Ovidiu Georgescu! Bun venit la noi! Mulţumim pentru acest interviu. Vorbind despre începuturi, ce v-a atras încă de la început spre arta cinematografiei?

Ziua bună, dumneavoastră şi cititorilor. Dacă vorbim despre începuturi, trebuie să spun că intenția și dorința de a face studii în domeniul filmului au existat încă din perioada liceului. În timpul primelor mele studii academice la Institutul Politehnic București, Facultatea de Metalurgie (1988 – 1994), am devenit un fidel spectator de film al Cinematecii din București – vedeam în acea perioadă minimum 3 – 4 filme pe zi.

După terminarea studiilor Politehnice, în 1994, am fost admis la Regie de Film și TV, un program academic de studiu al Facultății de Film din cadrul Academiei de Teatru și Film (așa se numea pe atunci UNATC), pe care l-am absolvit în 1998.

A urmat o specializare în film documentar la „The World Association of Film Schools CILECT” (Asociația internațională a școlilor de film) – International Workshop Vision 2 on Documentary Film – Amsterdam, Sofia, Roma. Totodată, am rămas să lucrez cu studenții, în cadrul facultății și specialității absolvite – Regie de film și TV.

În perioada 2000 – 2003 am fost scenarist, regizor, producător și inițiator al primului proiect de film independent,cu buget zero, din România, intitulat 3 PĂZEŞTE şi al MANIFESTULUI CONCESIA.

Mi-am luat Doctoratul în Cinematografie și Media la U.N.A.T.C. “I.L. Caragiale” Bucureşti, cu teza: Mit și tradiție în cinematografia nordică contemporană, în anul 2007.

O altă perioadă importantă în cariera mea de cineast a fost cea cuprinsă între 2012 – 2014,timp în care am fost scenarist, regizor, producător și inițiator al primului proiect de film independent în realism magic din România, intitulat ULTIMUL ZBURĂTOR şi al MANIFESTULUI CULTURAL PROMISSUM.

Din anul 2018 sunt Conducător de Doctorat în cadrul Școlii Doctorale din U.N.A.T.C. “I.L. Caragiale” – București. În prezent, sunt Profesor Universitar Doctor în cadrul Facultății de Film – U.N.A.T.C. “I.L. Caragiale” București.

 

Din 31 mai filmul “Weekend de vis” poate fi vizionat în cinematografele din toată ţara. În ce mod v-aţi regăsit în subiectul filmului, cum aţi ales acest subiect, care este mesajul transmis  publicului general?

Povestea a început acum 16 ani, cu o idee a soției mele, Daniela, care s-a materializat într-un scenariu de scurtmetraj. În timpul pandemiei (2020 – 2021), inspirați de drama cu accente comice pe care o trăiam, am dezvoltat povestea din „Weekend de vis” împreună cu buna mea prietenă Theo Herghelegiu, pornind de la acel scenariu de scurtmetraj.

Mi-aș dori ca publicul care vizionează acest film să dobândească o înțelegere mai profundă a complexității și vulnerabilității relațiilor umane, în special în fața unor provocări majore precum stresul cotidian, care poate distruge orice dorință, inclusiv pe cea de a avea un copil. Sper ca această poveste să inspire reflecții asupra propriilor relații și să ofere un sentiment de solidaritate celor care trec prin situații similare.

 

 

La ce nivel consideraţi că se află cinematografia românească din prezent? Se simte un suflu nou, un restart, mai există clişee?

Cinematografia românească contemporană a evoluat considerabil în ultimii ani. Acest progres este vizibil prin emergența unei noi generații de regizori, scenariști și producători care aduc perspective proaspete și inovatoare, explorează teme diverse și abordări stilistice variate.

 

Cum aţi ales actorii, cum aţi lucrat cu ei şi cât de selectiv a fost castingul? Cum a fost să lucraţi pe platoul de filmare cu dna Irina Margareta Nistor?

La casting-urile de film, tipologia este esențială, iar apoi chimia dintre parteneri, conexiunea dintre actori și regizor, și, nu în ultimul rând, felul  în care aceștia sunt “iubiți de cameră”. Cu Ioana mai lucrasem la „Dirijorul tăcerilor” și mă gândisem la ea încă din timpul scrierii scenariului, ceea ce a făcut mai ușoară potrivirea ei cu personajul Maria. Radu, pe de altă parte, a trecut printr-un proces creativ de casting pentru rolul lui Alex. Întregul proces de alegere a distribuției, desfășurat în primăvara lui 2022, a fost unul creativ și a rezultat într-o distribuție excelentă, cu care am colaborat cu mare plăcere.

A lucra pe platoul de filmare cu Irina Margareta Nistor a fost o adevărată plăcere. Suntem prieteni de foarte mulți ani, iar această legătură de durată a făcut ca totul să decurgă în mod natural și armonios. Este întotdeauna o bucurie să lucrez cu cineva atât de drag mie.

                       

 

Ce a fost cel mai challenging din punct de vedere regizoral şi care au fost momentele cele mai funny de la filmări?

Cea mai mare provocare a fost situația dezarmantă provocată de epidemia de Covid din vara lui 2022, când am filmat „Weekend de vis”. Primul afectat a fost directorul de imagine, Ovidiu Gyarmath. Apoi eu și echipa de sunet. După 24 de ore, și Theo a fost afectată. Cu toate acestea, nu am abandonat! După o scurtă pauză, am revenit pe set. Nu ne-am dat bătuți și am vrut din tot sufletul să facem acest film. Le sunt profund recunoscător tuturor celor implicați pentru determinarea și efortul lor.

Îmi este foarte greu să aleg un moment anume pentru că fiecare zi de filmare a fost o provocare și mi-a rămas întipărită în memoria afectivă. Promit să le povestesc într-o viitoare carte dedicată acestui proiect.

 

See Also

Ce aţi simţit că v-a oferit personal şi profesional industria în tot acest răstimp? Care consideraţi că este menirea unui regizor în societatea de azi?

“Industria” cinematografică autohtonă, atât cât există ea, nu mi-a oferit prea mult. În schimb, ca cineast independent, am învăţat enorm de-a lungul timpului, atât personal, cât și profesional. Am avut ocazia să întâlnesc și să lucrez cu oameni extraordinari, să construiesc relații de durată și să îmi îmbogățesc viața prin experiențele și poveștile împărtășite.

Un regizor stimulează percepțiile și emoțiile publicului prin filmele sale, aşa cum sper să fac şi eu prin Weekend de vis, vă rog să nu-l ratați din 31 mai în cinematografe.

 

 

Într-o societate în completă şi permanentă schimbare, cum este Ovidiu Georgescu, omul din spatele camerei?

Sunt un om dedicat artei cinematografice independente, dar și educației viitoarelor generații de cineaști. Sunt profesor la UNATC, Facultatea de Film, unde am îndrumat multe generații de studenți. În prezent, coordonez o nouă generație de studenți aflați la finalul primului an al studiilor de masterat în Arta Regiei de Film.

Totodată, colaborez cu studenții specializării de masterat New Media Design și, la Școala Doctorală din UNATC, îndrum și coordonez lucrările de cercetare ale mai multor studenţi doctoranzi.

 

Ce vă doriţi de la dvs/ de la public/ de la industrie pe viitor?

Îmi doresc să continui să-mi spun povestile, să explorez noi orizonturi creative, iar publicul sper să fie deschis și receptiv la poveștile pe care le aduc pe ecran.

 

 

 

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top