Now Reading
15 trucuri simple pentru a te ajuta să dormi în condiții de caniculă

15 trucuri simple pentru a te ajuta să dormi în condiții de caniculă

Există ceva mai frustrant decât să nu poți dormi când afară este arșiță? Un dormitor fierbinte este poate cel mai mare adversar al somnului, necesitând o temperatură optimă între 16 și 21C. Pe măsură ce căldura crește, timpul pe care îl petrecem încercând să dormim tinde să crească și el, dar acolo unde există voință există o cale. Așadar, pentru acele nopți în care nu este absolut nicio adiere, ferestrele sunt deschise cât mai larg și nu este posibil din punct de vedere fizic să ne mai eliberăm de haine, iată câteva sfaturi și trucuri inteligente care ne pot ajuta corpul (și mintea) să învingă căldura. Consideră-le ghidul tău despre cum să dormi pe o vreme călduroasă.

PRO: Puneți un flanel rece sau cuburi de gheață într-o pungă de plastic pe încheieturi și în zona gâtului, veți fi surprins de modul în care vă scade temperatura corpului. Menținerea la rece a punctelor cu puls face creierul să creadă că îți este răcoare. Alternativ, înghețați o sticlă de apă pentru a o folosi în schimb.

NU: Țineți ferestrele deschise toată ziua, gândindu-vă că va scădea temperatura – veți descoperi cum camerele rămân mai răcoroase în timpul zilei când atât ferestrele, cât și draperiile, sunt închise.

PRO: În funcție de cât de lipsit de somn te simți, punerea lenjeriei de pat în frigider sau în congelator timp de 10 minute înainte de culcare poate oferi o mare ușurare a căldurii. De asemenea, îți poți răci doar fața de pernă.

NU: Cumpărați un ventilator ieftin. Cu cât ventilatorul este mai ieftin, cu atât este mai probabil să îl auzi, ceea ce nu favorizează un somn bun. Purifier Cool de la Dyson este o opțiune excelentă, deoarece este silențios, răcește rapid camera și elimină 99,5% din poluanții din aer – de la bacterii și alergeni până la formaldehida din covor și podele. Aer proaspăt și corp răcoros – vise dulci.

PRO: Investește în lenjerie de pat de bună calitate, cu o cantitate mare de bumbac, pentru a te asigura că spațiul în care dormi este cât mai respirabil. Fibrele naturale permit aerului să se miște liber și să circule prin țesătură, ceea ce vă ajută să vă mențineți mai rece pe timpul nopții.. Lenjeria este cu atât mai bună cu cât este ultra respirabilă – încercați lenjeria de pat și hainele de dormit din in.

PRO: „Un truc simplu este să faci un duș rece chiar înainte de culcare, deoarece scade temperatura corpului. Dacă dușurile reci cu gheață nu sunt indicate, încercați apă călduță, deoarece încă va scădea temperatura corpului.

NU: Bea alcool. Te deshidratezi doar înainte de o noapte lungă și fierbinte. Puteți bea o jumătate de litru de apă nu cu mult înainte de culcare, pentru a evita nevoia să te trezești în timpul nopții.

PRO: Dormi singur: Nu numai că partenerii noștri ne pot deranja în timpul nopții, dar și căldura corporală suplimentară ne îngreunează somnul. De asemenea,  dormitul singur înseamnă că te poți întinde, ajutând corpul să elibereze căldura.

NU: Mâncați prea multe proteine, deoarece crește rata metabolică, ceea ce poate determina organismul să se încălzească.

See Also

PRO: Asigurați-vă că aveți o saltea bine așezată, pentru că spațiul în care dormiți este la fel de important ca modul în care dormiți. Salteaua pe care dormiți vă poate afecta temperatura pe tot parcursul nopții. Căutați saltele care sunt făcute din fibre inteligente precum Purotex și Tencel, deoarece au proprietăți de răcire grozave.

NU: Faceți exerciții seara târziu. Acest lucru crește temperatura centrală a corpului, ceea ce face mult mai dificil somnul pe vreme caldă. Vă recomandăm să optați pentru exerciții fizice dimineața, pentru a vă porni metabolismul și pentru a vă putea permite să vă odihniți seara.

NU: trage un pui de somn în timpul zilei. În timp ce vremea caldă ne poate face să ne simțim lipsiți de energie (deoarece corpul nostru pierde mai multă energie pentru a ne regla temperatura), acest lucru poate îngreuna somnul din timpul nopții.

PRO: După cum este cazul, asigurați-vă că vă veți respecta orele normale de trezire și de culcare – adesea vremea caldă ne face să stăm trezi mai târziu, să ne bucurăm de o băutură sau două, dar acest lucru vă poate distruge rutina de somn a corpului.

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top