Now Reading
Sfaturi de top pentru a te menține răcoros pe vreme caniculară

Sfaturi de top pentru a te menține răcoros pe vreme caniculară

Valurile de căldură au loc în întreaga lume. Iar schimbările climatice înseamnă că verile devin din ce în ce mai călduroase și mai lungi. Iată cum să rămâi răcoros la căldură.
În timp ce a te relaxa la soare este un lucru minunat, căldura extremă poate fi letală, afectând persoanele mai tinere și mai în vârstă, femeile însărcinate și pe cei cu afecțiuni cronice de sănătate

Dar putem face multe pentru a ne proteja pe noi și pe cei dragi de căldură.

1. Fii inteligent la soare

Cel mai bine este să evitați să ieșiți în orele cele mai fierbinți ale zilei, dar uneori acest lucru nu poate fi evitat. Când ieșiți în lumina directă a soarelui, amintiți-vă:

Purtați (și aplicați din nou în mod regulat) protecție solară.
Acoperiți-vă capul cu o pălărie.
Luați pauze regulate în interior sau într-o zonă umbrită pentru a evita epuizarea de căldură sau insolația.
Purtarea de haine deschise, largi, vă va ajuta, de asemenea, să rămâneți răcoros.

2. Mai umed este mai bine

Căldura scapă prin piele, care este cel mai mare organ din corp. Deci, cu cât vă puteți răci pielea, cu atât mai bine. Există diferite metode pentru a vă răcori pielea pe vreme caldă:

Udarea unui tricou și menținerea acestuia ud poate fi foarte eficient.
Cumpărați spray de răcire.
Faceți un duș rece – nu înghețat, deoarece trebuie să vă răcoriți încet.
Vă puteți răcori rapid punând mâinile și picioarele în apă rece. Încheieturile și gleznele au o mulțime de puncte de puls în care vasele de sânge sunt aproape de piele, așa că te vei răci mai repede.

 

3. Beți multă apă

Pe vreme caldă, este important să evitați cofeina și să vă asigurați că beți multă apă. Dacă este posibil, beți băuturi izotonice pentru a reface sărurile, zaharurile și lichidele pierdute. Atât băuturile reci, cât și cele calde vor funcționa pentru a vă menține temperatura la același nivel. Consumul de băuturi calde nu te va răci mai eficient decât băuturile reci. Pe vreme caniculară, ar trebui să evitați băuturile care conțin cofeină, inclusiv ceaiul și cafeaua, cel mai bine este de obicei să rămâneți la apă. Pe măsură ce transpirați pe parcursul zilei, lichidele pe care le pierdeți trebuie înlocuite pentru a evita deshidratarea.

Simptomele deshidratării includ:

uscarea gurii
amețeli sau confuzie
dureri de cap
Dacă nu este tratată, deshidratarea poate duce la epuizare termică. Dacă starea persoanei se înrăutățește, trebuie să sunați la 112 pentru ajutor de urgență.

4. Limitați cantitatea de alcool

Soarele este sus, la fel și spiritele multor oameni. Din păcate, amestecarea prea mult soare cu câteva prea multe băuturi nu este o combinație bună. Alcoolul provoacă deshidratare, care te poate lovi mai ales dacă corpul tău se luptă deja să rămână răcoros vara. Consumul de alcool poate îngreuna, de asemenea, un somn bun, lucru care este deja dificil la temperaturi mai calde.

Deși s-ar putea să adormi rapid, este posibil să ai un somn de proastă calitate și să te trezești mai devreme decât de obicei – nu tocmai somnul răcoritor de care vei avea nevoie.

 

5. Mâncați mese ușoare pentru a vă simți mai răcoros

Când este cald, este mult mai bine să rămâneți la mese ușoare, bine echilibrate și regulate. Alimentele cu un conținut ridicat de apă, cum ar fi căpșunile, castraveții, țelina și salata verde, vă vor ajuta, de asemenea, să vă mențineți hidratat și răcoros pe vremea de vară. De asemenea, puteți încerca alimente cu conținut ridicat de lichide, cum ar fi supe și tocane, care contribuie la nivelul de hidratare.

6. Limitați activitatea fizică la părțile mai răcoroase ale zilei

Este important să nu vă perturbați prea mult rutina din cauza vremii calde, dar uneori poate fi necesar. O alergare dimineața devreme poate fi anevoioasă, dar ar putea fi periculos să faci mișcare sub soarele strălucitor de la amiază și să riști deshidratarea, epuizarea termică sau insolația.

Luați în considerare temperatura atunci când vă planificați ziua și, dacă puteți, limitați activitatea fizică pentru atunci când este mai rece. Dacă decideți să vă antrenați sau să faceți sport, asigurați-vă că beți multă apă și luați mai multe pauze decât de obicei pentru a vă asigura că nu puneți un stres suplimentar asupra corpului.

De asemenea, ar trebui să vă asigurați că faceți un duș călduț sau rece după antrenament pentru a vă răcori.

 

7. Păstrează-ți casa rece

Pe vreme caldă, este important să vă faceți din casă un loc în care să puteți scăpa de căldură, așa că păstrarea răcorii este cheia pentru a vă simți confortabil. Când temperaturile ating valorile caniculare, acest lucru poate fi mai dificil decât vă puteți da seama și nu este la fel de ușor ca doar deschiderea unei ferestre.

Menținerea casei răcoroase este deosebit de importantă noaptea. În timpul unui val de căldură, temperaturile rămân adesea ridicate chiar și pe timp de noapte, ceea ce face dificilă obținerea unui somn bun pe timp de noapte. Deși valurile de căldură ne afectează pe toți, oamenii care locuiesc în clădiri înalte și în zonele urbane se pot lupta în mod deosebit cu această problemă. Asigurați-vă că luați măsuri pentru a vă menține casa rece și pentru a dormi în timpul unui val de căldură.

8. Cunoașteți riscurile

See Also

Căldura poate avea un efect grav asupra sănătății tale fizice și, mai ales în timpul unui val de căldură, este important să fii atent la semne de insolație și epuizare. Mulți oameni cred că epuizarea termică și insolația sunt aceleași lucruri, dar insolația este potențial mult mai gravă.

Epuizarea termică este cauzată atunci când organismul pierde excesul de apă, sare și zaharuri prin transpirație. Poate fi tratată bând apă, ferindu-vă de soare și știind cum să vă mențineți răcoros.

Insolația apare atunci când temperatura corpului devine periculos de ridicată și corpul nu mai este capabil să se răcească singur. Simptomele includ confuzie, dureri de cap, greață și crampe musculare.

Un alt simptom este pielea mai palidă decât în ​​mod normal – în funcție de nuanța pielii, acest lucru ar putea însemna că pielea dumneavoastră are o tentă cenușie, gri sau o nuanță mai gălbuie. Ar putea fi mai ușor să observați această schimbare de culoare pe palme, unghii sau ochii, gingiilor și limbă.

Insolația se poate dezvolta cu puține avertismente și poate duce rapid la non-răspuns. Este vital să răciți persoana în cauză cât mai repede posibil, împachetând-o într-o cearceaf ud și apelând 112.

Bebelușii și copiii sunt mai vulnerabili la creșterea temperaturii, așa că fiți informat și urmați îndrumările în materie.

9. Purtați haine adecvate

Când ești activ la căldură, temperatura corpului tău de bază crește, iar corpul tău trebuie să trimită sânge bogat în oxigen atât inimii pentru a o menține în mișcare, cât și pielii pentru a se răci. Acest lucru vă poate pune mai mult stres asupra corpului în timpul activităților pe vreme caldă. Pentru a reduce acest stres, este important să alegeți hainele potrivite.

Iată câteva sfaturi pentru a vă ghida alegerea hainelor pentru vreme caldă:

Culoare
Alegeți haine deschise la culoare pentru activitățile pe vreme caldă. Culorile mai închise absorb mai multă căldură și vă vor face mai fierbinți.

Lejeritate
Alegeți haine ușoare, largi. Doriți ca aerul să curgă peste cât mai mult posibil din piele pentru a ajuta transpirația să se evapore și să vă răcorească corpul.

Țesătură
Alegeți țesături cu uscare rapidă, care elimină transpirația, cum ar fi poliester, polipropilenă, nailon sau amestec de nailon. Lâna este, de asemenea, o alegere bună pentru a vă menține răcoros. (Veți găsi adesea amestecuri de lână și polipropilenă în șosetele pentru atletism și drumeții.) Evitați bumbacul, mătasea și inul, care absorb umezeala și mențin căldura aproape de corp.

Șosete, pălării și ochelari de soare
Nu uitați de șosete, pălării și ochelari de soare. Șosetele și pălăriile vin din țesături cu uscare rapidă care elimină transpirația. Șosetele cu amestec de poliester sunt o alegere bună. Alegeți pălării cu boruri largi pentru a oferi umbră feței, gâtului și urechilor.  De asemenea, asigurați-vă că alegeți ochelari de soare care au protecție 100% la ultraviolete (UV). Razele UV vă pot afecta ochii și pot duce la cataractă, degenerescență maculară și alte afecțiuni oculare care vă pot afecta vederea.

Luați în considerare protecția suplimentară pentru pielea dvs
Arsurile solare pot reduce capacitatea corpului de a se răci. Așadar, asigurați-vă că vă oferiți protecție solară pentru a vă proteja de arsurile solare, precum și de cancerul de piele și de îmbătrânirea prematură a pielii. Alegeți o protecție solară rezistentă la apă, cu protecție UVA/UVB și SPF 30 sau mai mare. Aplicați cu cel puțin 15 minute înainte de a ieși și reaplicați cel puțin la fiecare două ore. Puteți cumpăra, de asemenea, îmbrăcăminte făcută pentru a bloca razele dăunătoare ale soarelui, etichetate cu o etichetă cu factor de protecție solară (SPF).4

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top