Now Reading
The Squid Game - Netflix's new global revelation

The Squid Game - Netflix's new global revelation

„Jocul Calamarului” este mai mult decât un simplu succes pentru Netflix – este, de asemenea, producția actualmente preferată din mediul online.

Lansat pe 17 septembrie, thrillerul coreean cu nouă episoade este gata să devină cel mai mare „spectacol non-englez din lume” al Netflix, a declarat co-CEO-ul Netflix, Ted Sarandos.

A ieșit doar de nouă zile și este o șansă foarte bună să fie cel mai grandios show al nostru„, a spus Sarandos luna trecută.

Flix Patrol, un site web de monitorizare a statisticilor de streaming pentru platformele de top din lume, a raportat că „Squid Game” este serialul nr. 1 din zeci de țări, inclusiv SUA, Regatul Unit și Coreea de Sud.

 

 

Serialul prezintă povestea lui Seong Gi-Hun, interpretat de Lee Jung-jae, în timp ce el și sute de alți concurenți disperați și cu datorii imense concurează într-o competiție violentă și adesea grotescă pentru aproximativ 38 de milioane de dolari. O singură persoană poate câștiga premiul, iar cei care pierd seria de jocuri pentru copii plătesc cu viața.

Pe rețelele de socializare, utilizatorii nu încetează să discute despre „Jocul Calamarului”, în special despre unele dintre jocurile pentru copii, care au fost preluate de zeci de meme-uri. Pe TikTok, hashtagul „#SquidGame” a fost vizualizat de peste 22,8 miliarde de ori.

 

 

Deci, de ce este atât de popular spectacolul?

„Jocul calamarului” este un serial unic, care nu se bazează pe nicio idee sau concept existent, care ar fi putut să-i împiedice popularitatea atât ca serie nouă, cât și ca serie străină, fără o bază de fani. După cum notează Vulture, deși seria a fost comercializată în Coreea de Sud și în alte țări asiatice, nu a existat niciun impediment în a face publicitate în S.U.A.

În schimb, conceptul său unic a electrizat rețelele sociale, unde utilizatorii Twitter și TikTok au postat cu voracitate despre asta.

"Oamenii aud despre asta, oamenii vorbesc despre asta, oamenii îl iubesc și există un aspect foarte social, care ajută la creșterea spectacolului în afara a ceea ce facem noi”, a declarat pentru Vulture șeful TV global al Netflix, Bela Bajaria.

Un alt motiv pentru care „Jocul Calamarului” a devenit un fenomen mondial este accesibilitatea sa. Seria este filmată în limba coreeană, dar Netflix oferă subtitrări în 37 de limbi. Chiar și modul în care seria este subtitrată și dublată a deschis conversații online, despre momentele în care traducerile pierd contextul crucial.

Pe măsură ce seria a devenit cea mai discutată piesă de divertisment online, meme-urile au urmat rapid. Pe Twitter și TikTok, jocurile pe care trebuie să le joace personajele au fost reproduse de zeci de ori, în special provocarea în care jucătorii trebuie să taie forme – un cerc, un triunghi, o stea sau o umbrelă – dintr-o bomboană „dalgona”, cunoscută și sub numele de caramel cu fagure de miere. Concurenții trebuie să taie formele din bomboane, făcute din zahăr brun, sirop de porumb și bicarbonat de sodiu, fără să le rupă.

 

 

Acest lucru a determinat sute de oameni de pe rețelele de socializare să-și încerce propriile provocări cu fagure de miere. TikTok a realizat chiar și un filtru de tip caramel în fagure, astfel încât utilizatorii să poată vedea dacă vor supraviețui provocării „Jocului calamarului”.

Alții au făcut un meme din gigantica fată robotizată în episodul în care concurenții joacă un joc mortal de „lumină roșie, lumină verde”. Audio-ul fetei cântând „mugunghwa kochi pieotsumnid”, care se traduce aproximativ prin „lumină roșie, lumină verde 1, 2, 3!” a fost folosit pentru mai mult de 420.000 videoclipuri pe platformă, multe arătând cum oamenii ar câștiga sau ar pierde la joc.

 

See Also

 

Netflix a difuzat serii grozave în limba engleză înainte de „Jocul calamarului”. Din 2019, transmiterea de conținut non-englez către publicul american a crescut cu 71%, a spus Bajaria. Show-uri precum „Lupin”, difuzat inițial în franceză, și „Money Heist”, difuzat inițial în spaniolă, au fost streamere de top pentru Netflix. Ambele oferă dublaj în limba engleză. Și serialele originale Netflix, cum ar fi „Bridgerton” și „The Witcher”, care sunt producții în limba engleză, au obținut de la 65 la 70 de milioane de fluxuri în primele 28 de zile, a spus Alexander.  Dar acele serii sunt medii în comparație cu „Jocul calamarului”, care este pe cale să devină cea mai grandioasă serie difuzată de Netflix, din toate timpurile, a spus Alexander, chiar dacă este brutal, violent și întunecat.

Divertismentul coreean prosperă de ani de zile în SUA și în întreaga lume.

K-pop sau grupuri de muzică pop coreeană, precum BTS și Blackpink, au baze masive de fani în SUA, iar popularitatea lor continuă să crească. Filme precum filmul sud-coreean „Parasite” au dominat Hollywoodul și a câștigat anul trecut premiul Oscar pentru cea mai bună imagine. Și acum televiziunea coreeană are momentul ei.

 

 

Talentul coreean, indiferent dacă este vorba de K-pop, actori coreeni, cineaști coreeni, sportivi coreeni – există atât de multă cerere pentru acest grup de talente încât fiecare companie din Statele Unite încearcă să afle cum să importe acest talent„, a spus Alexander .

Nu numai că cererea de talente coreene este ridicată, dar și costul este adesea mai mic, ceea ce înseamnă că Netflix ar putea începe în curând să aloce resurse pentru a crea mai mult conținut precum „Jocul calamarului”, a adăugat el.

„Aș fi de fapt surprins dacă am vedea mai puține filme K-drama și mai puține filme coreene pe Netflix, pentru că își vor da seama ce au și vor spune:„ Da, vrem să investim în asta ", a spus Alexander.

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top