Shanghai Fashion Week 2023 prezintă lumea asiatică în redresare post-pandemică

The intergalactic-online "boss" of all things beautiful brought to you by Daily Magazine.
Redresare sau, în orice caz, începutul său, a fost cuvântul de top al acestei ediții a Săptămânii Modei de la Shanghai, care și-a început cursa de 10 zile pe 23 martie. După o ediție anulată în 2022, apoi o a doua ediție împiedicată de restricțiile zero-COVID-19, această revenire la un fel de normalitate era deja fezabilă.
"Puteți vedea că recuperarea are loc”, a spus designerul chinez Ximon Lee. „Am primit comenzi de la câteva magazine noi în acest sezon și acesta a fost scopul nostru."
Astfel că, talentul unei generații de tineri designeri care au insuflat lumea modei din China cu direcție, entuziasm și energie în ultimii ani pare să fi devenit mai clar și mai concentrat în perioada pandemiei.
De la stăpânirea colorată și texturală a lui Shuting Qiu până la feminitatea cu nasturi a lui Shushu/Tong, semnăturile puternice au evoluat în universuri de brand de designer mai cuprinzătoare – completate cu oferte puternice de produse și un punct de vedere mai clar decât cel văzut în trecut.
La Fabric Porn, trecutul a fost cu siguranță în centrul scenei, cu o colecție care s-a sprijinit în mare măsură pe indicii de stil care i-au fost familiare designerului Zhao Chenxi în timpul copilăriei sale.
Zhao se sprijină pe estetica chineză unică – țesături, modele și referințe culturale – însămânțate în primele decenii interesante ale redeschiderii Chinei către lume în anii 1980 și 1990 și le reface cu vigoare modernă, prezentată cu actuala generație Z a chinezilor.
Alți designeri au profitat în ultimii ani de ocazia de a se ramifica în ceea ce privește universul lor. Susan Fang a transformat în mod corespunzător frumusețea lumii ei de mătase și șifon pastelat pentru femei în haine pentru copii, cu un spectacol pe podium cu o mulțime de copii adorabili.
Colecția ei de toamnă/iarnă 2023, prezentată pentru prima dată în cadrul Săptămânii modei din Londra, a fost inspirată din cartea pentru copii din 1986, Ami, Child of the Stars, scrisă de autorul chilian Enrique Barrios. Și în timp ce optimismul copilăresc infuzează cu siguranță colecția, materialele și tehnicile sunt hotărât orientate spre viitor. Bluzele sunt confecționate din dantelă personalizată – un stil de broderie engleză actualizat – iar rochiile pulverizează arome florale delicate al căror ecou redă romantismul rochiilor eterice de bază ale designerului și al rochiilor croșetate împodobite cu perle.
Designerul Oude Waag, Jingwei Yin, este o altă personalitate care a făcut pași mari în ultimii ani, rafinând și definind un punct de vedere care s-a echilibrat întotdeauna pe o structură strânsă între structură și moliciune. Colecția sa de toamnă/iarnă 2023, intitulată „Marble Flesh”, a fost poate cea mai puternică ieșire a mărcii până în prezent, cu piese de corset structurate din mătase/spumă, înconjurate de draperii generoase de material textil. Efectul a fost incontestabil feminin, dar aceste femei sunt și războinice. Inteligenți au fost și hibrizii pantaloni/fuste care s-au transformat din dresuri din jerseu în cozi de sirenă chiar deasupra genunchiului.
După ce showroom-urile au fost lipsite de vizitatori și cumpărători din afara Shanghaiului, cât și din afara Chinei, în sezonul trecut, din cauza restricțiilor de călătorie interne, showroom-urile aglomerate de la Ontimeshow, Not Showroom și Mode au fost o priveliște binevenită. Ontimeshow a primit peste 4.000 de vizitatori în prima zi a expoziției sale de cinci zile.
Potrivit organizatorilor Ontimeshow, mii de vizitatori au vizitat locația extinsă din districtul artistic West Bund din Shanghai numai în prima zi, iar cumpărători din toată China au intrat în magazine renumite cu mai multe mărci din străinătate, inclusiv Dover Street Market și Machine.
După trei ani de izolare, industria modei din China caută în exterior conexiune, inspirație și îmbrățișarea unei comunități mai largi în lumea modei. Designerii au revenit cu prezentări la Paris și Londra, dar și în Shanghai, iar cumpărătorii caută calitate și noutate atât în China, cât și în alte părți ale lumii. Acest sezon a marcat nu doar începuturile unei redresări de afaceri, dar și reintegrarea Shanghaiului și a Chinei în lumea mai extinsă a modei.
"Este foarte interesant”, a spus designerul Qiu Hao, un pilon al Săptămânii Modei de la Shanghai, al cărui brand omonim își sărbătorește anul acesta a 20-a aniversare. „Este evident că oamenii sunt aici și vin aici cu un buget. Nu seamănă deloc cu ultimele două sezoane.”
What's Your Reaction?
The intergalactic-online "boss" of all things beautiful brought to you by Daily Magazine.